Reseinspiration
Till startsidan

Allt som allt!

Denna resan får allt som allt 12/10 stjärnor.

En helt magisk helg med dunderväder. Rekommenderar verkligen Branäs till alla. Speciellt till er med barn, då deg verkligen är anpassat och finns allt som man kan tänkas behöva till stora som små.

Okej ifall vi tar det ifrån start:

Parkeringen – så smidig att bara köra ner i parkeringshuset då vi bodde vid Soltorget.

Incheckningen – Vi kom vid 14:30 och incheckningen var vid 14 så allt fanns klart med nycklar till rummet och liftkort vid trappen intill hissen.

Skidhyran – Fanns klart både stavar och skidor i samma byggnad precis intill parkeringen och backarna.

Mat/hushåll – Man kunde grilla korv vid grillarna som fanns ute. Fanns även en livs med allt man kunde tänka sig.

Detta var ju andra året för oss här. Vi kommer definitivt åka hit snart igen. Man känner sig verkligen som hemma här!

Solsken och perfekt åkning

Hej på er! Denna dag har bestått utav mycket åk, solsken och härligt humör. Vi har delat upp dagarna här, jag och Johan åkte förmiddagen idag och sedan växlade vi med Johans föräldrar och busade med vår dotter Noomi på eftermiddagen. Backarna var så härliga att åka i, trots att det var något blåsigt idag. Om ni följer mig på Instagram (@emmafelsing) så ser ni mer utav vår dag. Vi underhåller Noomi med pulka om dagarna och hon tycker det är kul.

Ni som undrar hur det går för min skidåkning så går det galant! Övning ger färdighet så att säga. Plus att jag har världens bästa skidlärare!

Vi åt en god lax med potatis till lunch på ladans restaurang, den rekommenderas varmt!

Detta var vår sista dag i backen, imorgon beger vi oss hemåt!

ski getaway | dag 1

Nej men godmorgon på er!

Gårdagen var helt underbar, backarna var så härlig att åka i och solen glassade på. Då jag är nybörjare på skidor fick min fd. Skidlärare till fästman agera lärare. Vi var ju i Branäs förra året med, men då var jag gravid i vecka 20. Detta året så gick det mycket bättre då jag inte var lika spänd, som när man har ett barn i sig haha. Vi åkte blåa backarna som var så härliga och vi trillade även in på en halv röd/blå backe. Vår dotter Noomi på 7 månader åkte pulka för första gången, något skeptisk men tyckte ändå det var kul.

Det är så smidigt här i Branäs för på alla restauranger och barer så har dem en app man betalar via.

Nu äter vi frukost och laddar upp för ännu en dag i backen.

Vi är framme!

Godkväll!

Vad kul att ni ska få följa vår weekend i Branäs som börjar NU. För er som inte vet vem jag är, så bor jag i Halmstad med min fästman Johan, dotter Noomi på sju månader och hund Luna som nyss fylld två år. Vi firar in denna semester med Johans föräldrar som är här med oss. Vi kom hit vid 14 tiden och har sedan dess tagit tillvara på solen och hittade något svalkande att dricka. Killarna gjorde ett premiäråk redan i eftermiddags!

Nu har vi tagit tillvara på kvällen. Lagat middag och vi alla är något trötta efter en lång bilresa.

Imorgon ser vi fram emot fina åk i backen🤎